Až Vám zčerná obrazovka, přejděte na Linux!

Proč používat Linux

středa 30. července 2008

Mám vůbec koho volit?

Poslední dobou mám čím dál větší problém s tím, koho budu ve volbách volit.

Jakožto bývalý Orchouší Brontík mám hodně blízko k ekologii a tedy zeleným a jejich program mne z velké části oslovuje. Ale jakožto zarytý fyzik a atomista prosazuji stavbu dalších jaderných elektráren na úkor spalování dřeva a obilí. Komunální odpad budiž, ale pěstovat něco jenom na spálení v elektrárně mi přijde přitažené za vlasy. Proto je nemohu volit. A to ani nemluvím o Bů aféře, kdy z nás chtěl pan předseda udělal totální kretény. Kdyby chlapsky řekl, že to psal jí, a že byl večer naštvaný a proto to napsal jak napsal a že se jí omlouvá, v žebříčku popularity by musel hned vyskočit nahoru. Leč...

Jakožto zapřísáhlý antiteista (fanatický ateista) nemohu dát hlas lidovcům už z principu. Navíc jejich "pragmatická" politika "být tam furt" a "my se vždycky domluvíme" je krajně podezřelá. a to nemluvím o čunkiádě.

V principu jsem levicového přesvědčení. Preferuji jistotu před rizikem. Nechci se pořád někam hnát, chci žít. Stresy, které jsme zažili tento rok ohledně mého a manželčina zaměstnání fakt nemám zapotřebí. A to jsou na tom lidé DALEKO hůř. Jenomže demagogie komunistů není můj šálek kávy (snad s výjimkou europoslance Ransdorfa, který to fakt má v hlavě v pořádku). Fandil jsem ČSSD, ale už od dob "odchodu" pana Machovce to tam vypadá tak nějak na levačku. Má oblíbená trojice Špidla, Gross, Buzková totálně zklamala (neschopný politik, všehoschopný politik a neschopná ministryně), pod vedením pánů Paroubka a Ratha se z ČSSD stává stranou strachu. Poslední volitelná tak zbývá strana Zelených, leč viz výše.

Protože jsem chtěl udělat něco pro obec, přijal jsem nabídku kandidovat jako nezávislý za ODS. Velmi se mi líbil pragmatismus některých ministrů, kteří konečně začali dělat rozumné věci a řekl jsem si tedy, že časy Klausiády v této zemi snad skončily. Bohužel ne. Topolánek nevyužil jedinečnou šanci zavrhnout Klause a páně prezidentovo demagogické vystupování mne dohání k šílenství. A to už od doby, kdy nás ekology sledovala BIS... Navíc způsoby, jakými postupují pan ministr Julínek či paní Vesecká, jsou více než zavrženíhodné. A to ani nemluvím o dalších geniálních plánech vlády. Vzpomeňme věk odchodu do důchodu, kterého se nedožiju, smlouvu s církqemi, přístup vlády k neustále sílící koruně, odklady přijetí Eura či jiné antievropské přístupy... Také nesdílím přesvědčení, že neviditelná ruka trhu vyřeší vše.

Kdybychom tak mohli, stejně jak odo senátu, volit lidi. A to lidi formátu pana profesora Zlatušky. Jenomže těch stejně bohužel v republice tolik nemáme.

Takže kdybyste věděli o pragmatické politické straně nevěřící slepě trhu, s výrazným, ale pragmatickým zeleným programem, která nebude zavrhovat jadernou energii, docílí, že sviňárny (co jiného udělala paní Vesecká?) a malé domů (zaměstnávání manželek a známých je naprosto normální, každý byste to taky udělali, i já, ale veřejně krást, jak se to děje v případě Julínkovy reformy (jak jinak vysvětlit, že se jde na ruku zdravotním pojišťovnám a jiným poskytovatelům zdravotnických služeb?)) se prostě v politice nedělají, která bude podporovat důkladnou až federativní integraci EU, která bude podporovat mladé, vzdělanost a tuzemské firmy, bude se umět vypořádat s nelegálním čímkoli, dokáže přimět tuto společnost, že fakt normální je nekrást a nejezdit jak prase, drasticky omezí kuřáky a byrokracii nahradí informační společností, dejte mi vědět.

Žádné komentáře: