Až Vám zčerná obrazovka, přejděte na Linux!

Proč používat Linux

pátek 26. září 2008

Smějeme se s Niklausem Wirthem

Dneska jsem reagoval na článek od Dagiho a chtěl jsem se ujistit na Wikipedii, jak se píše Niklaus Wirth. Když jsem si tak pročítal wikistať o něm, našel jsem jeho naprosto nádhernou citaci:
"Whereas Europeans generally pronounce my name the right way ('Nick-louse Veert'), Americans invariably mangle it into 'Nickel's Worth.' This is to say that Europeans call me by name, but Americans call me by value."

Při té příležitosti jsem si vzpomněl na jednu příhodu z doby, kdy Niklaus přijel na fi.muni.cz. Na večeři mu byl vykládán ftip (to, že se to v žádném případě nemůže zakládat na pravdě, je irelevantní):
Víte, kdo vymyslel název pro firmu Microsoft? Billova manželka na jejich svatební cestě na Honolulu.

Niklaus ho nepochopil. Když mu ho vysvětlili, prý zrudl až za ušima.
Z toho je vidět, že je to srandista, ale jemu vlastní inteligentní humor (něco jako Cimrmanův chemický: "H2SO8") je něco jiného než ten hospodský, byť z oblasti IT.

Žádné komentáře: