Až Vám zčerná obrazovka, přejděte na Linux!

Proč používat Linux

neděle 22. února 2009

openSuSE 11.0, Xen a Broadcom NetXtreme II Gigabit Ethernet

Dva týdny jsme se potýkal s instalací openSuSE 11.0 na IBM xSeries x3650. Krásný rychlý stroj pořízený k tomu, aby na něm běžely dvě virtuály, každá pro jedno Lotus Domino.
Instalace proběhla bez jakýchkoli obtíží, bez jakýchkoli problémů si YaST našel veškerá zařízení, připojil se do sítě, prostě paráda.
Tím jsem ale skončil. Po nakonfigurování Hypervizora Xenu jsem po rebůtu dostal velice zajímavou hlášku, že dom0 nelze nalézt. Hmmm... Po chvíli pátrání a po různých pokusech se mi, přiznám se, ani nevím jak, podařilo Xen přesvědčit, že doménu má. Asi černá magie nebo parametr jádra swiotlb=16.
Další kámen úrazu nastal v zápětí. Poté, co dom0 našel, pokračoval v bůtu, ale zasekl se na inicializaci síťovek (2xNeXtreme II GbEth). Poslední hlášení bylo z ACPI. Hmmm...
Pokusil jsem se vypnout ACPI (běžná praxe z notebooků). Bohužel, zásek přišel dříve. Poslední hláška byla z inicializační fáze USBčka.
Na dotaz na linux@linux.cz jsme dostal jediné dvě odpovědi, které se shodovaly: nahrej nový BIOS. Po konzultacích s podporou od IBM (server za 50 litrů, který je čerstvě v záruce, jsem nechtěl zničit hloupými pokusy) jsme postahovali kupu různých nejnovějších verzí všeho možného (BIOS, diagnostika, firmware řadičů, síťovek,...) Leč nic...
A tak Gůglím a Gůglím, už jsem se pomalu začínal smiřovat s tím, že koupíme nový stroj na ještě jedno Domino, který bude venku na páteři (kam jsme stejně chtěli v budoucnu další stroj umístit) a instalace se udělá separátně. V poslední den, kdy se mělo rozhodnout buď o koupi nebo o virtualizaci, jsem ještě trošku zagůglil a našel jsem toto: chyba je v ovladači síťovky bnx2 nových jader, je známá, je k ní záplata, leč není v jádrech openSuSE 11.0 opravena. V 11.1 je snad už fixnuta, leč stále je to beta...
Máte-li tedy x3650 nebo něco se stejnou síťovkou a chcete tam provozovat Xen pod openSuSE 11.0, použijte jádro z openSuSE 10.3 :-( Jo, a samozřejmě nezapomeňte přejít zpátky z /dev/disk/by-id na klasické /dev/sd[a-z][1-8]

Žádné komentáře: