Až Vám zčerná obrazovka, přejděte na Linux!

Proč používat Linux

středa 25. února 2009

openSuSE 11.0, Xen a dvě síťovky

Jak jsem psal dříve, chtěl jsem pod openSuSE 11 na IBM xSeries x3650 rozchodit dvě virtuály, každou na jiné síťové kartě v jiné síti. Po přečtení tuny materiálů a po různých testech jsem dospěl k minimalistickému řešení:
* nabůtovat jádro bez Xenu
* v YaSTu nakonfigurovat obě síťovky, ideálně se statickými IP adresami (nezkoušel jsem jinou variantu, ale bál bych se, že pozdní odezva DHCP serveru způsobí, že se bridge nenahodí)
* otestovat, že síť chodí
* VIeditovat /etc/xen/xend-config.sxp : nahradit

(network-script network-bridge)

za

### default (network-script network-bridge)
(network-script my-network-bridge)

* vytvořit skript /etc/xen/scripts/my-network-bridge

#!/bin/bash
dir=/etc/xen/scripts
$dir/network-bridge $@ vifnum=0 bridge=eth0 netdev=eth0
$dir/network-bridge $@ vifnum=1 bridge=eth1 netdev=eth1

* nezapomenout udělat skript spustitelný

chmod 755 /etc/xen/scripts/my-network-bridge

* nabůtovat jádro Xenu
* odzkoušet, že funguje síť

Nyní je připraven systém pro vytvoření virtuál. Opět použijeme Yast a jeho nástroj na jejich vytváření. Jako síťové zařízení použijte sdílené fyzické zařízení (peth0 nebo peth1) místo virtuálního (zatím jsem nepřišel na to, jak to udělat v yastovém Create Virtual Machines, nastavoval jsem to až v detailech vytvořené virtuály, ale zjistím). Až se systém nainstaluje (doporučuji nechat DVD v mechanice, při mountování image z disku byly problémy), objeví se v něm síťové zařízení eth0. Nastavte mu unikátní IP adresu z rozsahu odpovídajícímu konkrétní fyzické síťovce. Nabútuje virtuálu a zkuste si na ni pingnout.

Žádné komentáře: