Až Vám zčerná obrazovka, přejděte na Linux!

Proč používat Linux

pondělí 7. dubna 2008

IDEA 7 aneb Tak dlouho jsem se bránil hibernate, až se ucho utrhlo

Nastoupil jsem do nového zaměstnání - do hradišťské firmy BARCO a začal psát J2EE aplikaci postavenou nad SQL. O hibernate jsem nechtěl ani slysšet, protože když jsem naposledy viděl jeho konfiguraci, jímala mne hrůza a běs.
Ale nainstaloval jsem si novou IntelliJ IDEA, IMHO nejlepší nástroj na vývoj aplikací v Javě, která podporu Hibernate v sobě obsahuje. Tak jsem to zkusil. V Oracle XE konzoli jsem si nadefinoval tabulku, dal do ní cvičně jeden řádek a zkoušel jsem, co s tím IDEA dokáže za kouzla. A byl jsem mile přeqapen.
Postup je velice jednoduchý. Ze všeho nejdřív si v projektu nadefinujte DataSource ukazující na onu tabulku (Menu->Tools->Data Sources..., nezapomeňte na Refresh Tables jako já :-) ). Pak vytvoříte v projektu nový modul typu Hibernate, zasociujete jej s Data Sources, přidáte Deskriptor (IDEA sama nabídne jediný možný ;-) ) a potvrdíte. Pro modul víc nepotřebujete.
Poté se už jenom v projektovém navigátoru přepnete do pohledu Java EE: Structure, kliknete na nový Hibernate projekt a v kontextovém menu vyberete Generate Persistence Mapping->By Database Schema a pak jen zíráte.

Žádné komentáře: