Až Vám zčerná obrazovka, přejděte na Linux!

Proč používat Linux

pondělí 14. dubna 2008

(Ne)Qalita v bežném životě

Během víkendu jsem měl několik zajímavých postřehů ohledně kvality výrobků běžně potřeby.
Na prvním místě je autíčko mého syna, imitace klasického vojenského jeepu. Předpokládám, že uhodnete zemi původu. Ano, je to tak. Autíčko Made in China. Jako již poněkolikáté jsem vzal modelářské lepidlo na plasty a zalepil upadávající přední sklo (sklo tam samozřejmě není, jenom prázdný rám). Čínské plasty jsou pěkná fušeřina, trošku zatlačíte a křus. Tentokrát ale krom onoho rámu jsem zjistil, že je zadní náprava nějak podezřele posunutá jedním směrem.
Tak jsem vzal šroubovák, povolil jediný šroubek, co tam je, oddělal podvozek a čuměl jsem jak puk. V autíčku byl z mně neznámých důvodů osazený motorek spřevodovaný se zadní nápravou. A oba vstupy byly ustřižené! Pokud to mělo sloužit jako brzda nebo jako doraz (jiný význam nevidím), je to totální kravina. Holt, čínský výrobek, u něj se asi nemáme čemu divit.
Druhá hračka, která mne pěkně nadzvedla, byl silniční kužel v rozšiřující sadě (čtyři kužely, jeřáb, parní válec a nákla´dák) k vláčkodráze (ta kompatibilní s Maxim Wooden Toys), bohužel si už nepamatuju na výrobce, krabičku jsme už vyhodili. Každopádně jsme u této sestavy za pět kilo kvalitu jaksi očekával. Bohužel.
Buď máme doma takového ničitele, nebo prostě jenom ty hračky tak qalitní nejsou, ale dvě části kužele, vlastní kužel a podstava, byly k sobě jenom přilepeny a to něčím méně trvanlivým. Stačilo se o něj malinko opřít mimo osu kužele a podstava upadla. Musel jsem to k sobě přišroubovat.
Další "srandu" jsem si užil, když jsem koupil náhradní trafo k halogenovým bodovkám. Když jsem chtěl do svorkovnice přišroubovat měděné lanko, nešlo to. Důvod? Ve svorkovnici vypadající jak jednostranná "čokoládka" byl pod každým šroubem plech. Na tom by nebylo nic divného, kdyby ten plíšek nebyl napevno ukotvený z vnější strany. Přitahováním jsem tudíž lanko vytláčel a stačilo po dotažení za něj mírně zatáhnout a bylo venku :-(
Poslední zápich jsem zažil se satelitem od Koskomu. Po spadeném stropu, kdy jsme barák 7+2 muslei sestěhovat do dětského pokoje, který se zabednil, a do mojí nové pracovny o rozměrech 7x3m, ve které jsme museli měsíc vegetovat (čtyřčlenná rodina a naše hovawartí slečna, fakt legrace), byl satelit odpojený od sítě a pěkně zabalený před prachem. Po měsíci jsme ho vytáhli. Přívodní kabel jsme museli přecvaknout, protože se musela bourat příčka, kterou byl protažen a jíž konektor neprolezl. Po zapojení jsme ho museli zase nacvaknout. Byl šroubovací a tak jsem si na to troufl jenom se štípačkama a kombinačkama. Jenomže nám od té doby po televizi občas přeběhly pruhy. Napotřetí jsem k nám dostal ogaru, který nás zasatelitnil. Ten přišel a řekl, že je to pouhým nastavením video výstupu. Po dvou dnech odpojení prý koskom ztrácí konfiguraci!
No prostě hrůza a běs. Pokud mají nízké ceny přinést takové šmejdy, tak to ať se s cenovými závody honem přestane.

Žádné komentáře: