Až Vám zčerná obrazovka, přejděte na Linux!

Proč používat Linux

úterý 6. května 2008

YAbadabaHOO!

Celkem se zájmem sleduji boj Microsoftu o Yahoo!. A to hned ze dvou důvodů.
  • mám velmi vyhraněný vztah k oné výše zmiňované firmě, což je patrné jak z kategorie Linux mého blogu, tak třeba z mého členství v CZLUGu. Linux používám od jeho prvopočátků a každé používání Billovy pomsty je pro mne utrpením.

  • mám celkem vřelý vztah ke společnosti Google.
Google je historicky třetí vyhledávací službou webu, kterou jsem kdy používal.
V dobách mého studia, tedy dřevních dobách pavučiny, byl jediný solidní vyhledávač Altavista(řečená Astalavista). Po panelové diskusi na Invexu léta páně 1996, kdy zástupce firmy Digital (později Compaq, později HP) prohlásil, že firma Digital zvažuje zpoplatnění vyhledávače a zavedla banerové reklamy, protože chce, aby se jim projekt vyplatil, jsem si uvědomil, že nemá smysl podporovat ani tohoto monopolistu a díval jsem se jinam.
Přešel jsem na vyhledávání přes Seznam (žeby proto, že je Linuxu daleko více nakloněn než jiné konkurenční portály, které třeba přímo deklarují svoji spolupráci s Microsoftem?). Tomuto portálu jsem věren již 13 rok.
Ale v roce 2000 mi můj indický kolega ukázal Google. Okamžitě jsem se přeorientoval. Od té doby nevyhledávám, ale Gůgluji či ptám se bratra Gůgla. V té době měl mít Google pod sebou farmu tisíců RedHatů, což byl další důvod :-)

A tak jsem se zhrozil, když jsem zaslechl, že Microsoft chce koupit Yahoo!. Už jsem viděl, jak nepřítel číslo jedna, monopolista, ještě posílí svůj monopol o oblast Internetu a stane se nejen všudypřítomným, ale i všeobjímajícím.

Proto jsme byl velmi mile přeqapen, když jsem si přečetl, že Steve Ballmer (vzpomínáte na jeho úžasnou šou, kdy asi dvě minuty chodil po pódiu a skandoval:" Developers, developers, developers, developers,...."?) zatroubil na ústup. Sice je to prý podle analytiků jenom úhybný manévr, protože Microsoft VELMI o Yahoo! stojí (a prý i o Seznam, i když to Ivo Lukačovič vehementně popírá a já doufám, že má pravdu), ale i tak jsem měl velikou radost. Yabadabadoo!

Doufám, že ke sňatku nedojde a Yahoo! se bude ubírat spíše směrem k avizované spolupráci s Googlem.

Žádné komentáře: